Followers

Monday, July 30, 2012

Vitamin C penting?

Adakah anda tahu?

Haiwan boleh menghasilkan vitamin C sendiri tetapi manusia tidak boleh. Oleh itu, kita perlu mengambil vitamin C setiap hari. Kajian Dr.James Scala menunjukkan kita selamat untuk mengambil 5,000 mg - 10,000 mg vitamin C setiap hari.

Pernah dengar " Saya dah makan buah yang tinggi vitamin C.. dah cukupla tu.." Secara umumnya, setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60 mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas  buah itu ranum. Jadi, buah yang tak ranum tu mempunyai vitamin C yang sedikit. Dan juga, vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik & musnah bila terdedah kepada panas.

Kenapa kita kena ambil Vitamin C?

* Membentuk kolagen
* Memperbaiki simptom pendarahan
* Meningkatkan sistem imunisasi
* Memerangi kanser
* Mencantikkan kulit
* Memperbaiki insomnia
* Mengekalkan kolestrol sihat

Apa beza vitamin C shaklee ni? Atau nama penuhnya "Sustained Release Vit C"..


1. Pembebasan berterus secara semulajadi. Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah kedalam badan kita setiap jam
2. Mempunyai 120mg bioflavonoid yang diekstrak dari kulit buah dan mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C dalam badan kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria & radikan bebas.

Jadi, jika anda berminat ingin tahu lebih lanjut vitamin-vitamin yang sesuai untuk anda & mendapatkannya.. hubungi saya:



Shaklee Independent Distributor ANDA!
Ila Nursalina Ali Amran (ID: 880091)
Call/ Sms: 0193557432
 











**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

No comments:

Post a Comment