Followers

Monday, May 27, 2013

Beza menyusukan bayi; dibantu supplement dan tiada supplement.

Ini kisah benar. Ini ialah pengalaman saya sendiri.. tiada kaitan dengan orang lain ya! 

Pada saya, makan supplement semasa menyusu bayi sepenuh masa memang berbeza. Perbezaan dari segi apa?Dari segi selera & kesihatan badan. Bila saya tidak amik supplement langsung, satu pun tidak cut abis supplement selama seminggu sahaja, kesannya sangat ketara kepada saya.

1. Selera makan saya dah jadi macam anak gajah. Betul, tak tipu!. Kenapa saya kata macam anak gajah? Saya sentiasa rasa nak makan. Baru sahaja lepas makan nasi sepinggan penuh, tidak sampai sejam pun, saya dah mula rasa lapar. Untuk pengetahuan anda semua, saya ialah ibu yang bekerja di rumah. Jadi, anak memang sentiasa depan mata, bila dia lapar nak susu terus saya susukan. Itu tak masuk lagi kes urusan kerja rumah, urusan bisnes, urusan mengajar tuisyen. Anakanda pulak lelaki, selera minumnye memang tip top. Jadi, saya cepat sangat berasa lapar. Kalau tak makan, boleh rasa macam menggigil.

2. Badan saya senang rasa lenguh-lenguh dan sengal. Sebelum ini, kalau hero saya Qutbi Ajwad "mengempeng" dari malam sampai ke pagi saya rileks je.. tapi sekarang bila heroku buat macam itu, untuk 2 hari ini saya rasa macam nenek umur 80 tahun pula, lenguh sana sini. Itu baru seminggu! apalah kesannya kalau umur saya dah cecah 40tahun nanti. Agaknya masa itu gigi saya sudah rompong semuanya. Hendak berjalan pun dah memerlukan tongkat. Oh tidak! saya mahu kekal cergas supaya amanah-amanah yang Allah bagi dapat dilakukan penuh stamina..amiiin..

Moral of the story, saya perlukan Vitalea-Bcomplex-Vitamin C-Omega- ESP-Ostematrix sebagai pembantu dalam menyusukan Qutbi Ajwad. Saya sanggup mengeluarkan sedikit bajet bulanan untuk supplement2, janji badan saya kekal bertenaga. Dan yang pastinya dapat menjaga yang tersayang sebaik mungkin.

Anda ada masalah yang sama? Isteri anda ada masalah yang sama? Jom jaga kesihatan kita kerana diri kita ini sangat berharga !!!

Ada sebarang pertanyaan atau hendak membuat pesanan? Sila PM saya di Facebook @ sms @ whatsapp 0193557432.

Exclusive for my Customer: "Unlimited & Lifetime Consultation FOR YOU ONLY!"

No comments:

Post a Comment